Tuesday, October 28, 2014

"Državni posao": vežba razumevanja govora

"Državni posao" je veoma popularna kratka serija Radio-televizije Vojvodine. Napredni govornici srpskog jezika mogu da pročitaju više o ovoj seriji na Vikipediji, a o njenim autorima i izvanrednim glumcima u ovom članku dnevnih novina "Blic": Ko su Torbica, Čvarkov i Boškić?


Visit my new website


Glavni likovi:
Đorđe Čvarkov, glavni arhivator (lala, Vojvođanin)
Dragan Torbica (Bosanac)
Boškić (mladi Novosađanin)

Glumci su izuzetno dobri, govore autentično, verodostojno. U njihovom govoru primetićete i regionalne razlike u izgovoru srpskog jezika.


Čvarkov priča sa direktorom




Boškić: Đorđe, za vas je, generalni ___________, nešto vas traži, nešto je ljut, hehehehe.

Čvarkov: ___________ ______ želim, kako ste? Ja sam, Đorđe Čvarkov. Glavni arhivator je na liniji. Kaž'te direktore, molim vas. M-hm. ___________ ______ vi, kako je vaša familija, najpre da vas pitam. M-hm. M-hm. Je l' vaš onaj, što ga ja poznajem iz gimnazije, rođak, je l' prodȏ telad? Nego šta. Da, da. Svaka vama čast, direktore, vi ste zaista divan ___________. Pa jeste zvala neka lucprda*, sad… a? Vaša rođaka? Video sam odmah da je izuzetno inteligentna ___________, jer ona zna iz osamdeset druge broj, čoveče, žalbenog! Tako je, tako je! Naravno da ćemo joj pomoći! Sve što bude u mojoj moći ja ću učiniti. Odmah ćemo naći njen predmet iz osamdeset druge ___________, nemojte ništa brinuti, ali direktore, vidite, ja sam i njojzi rekȏ: pa nisam ja ___________ da me čovek udari u glavu i da na moja usta iziđe ___________ onaj što izlazi iz kompjutera, što se štampa. Shvatite me.

Torbica: I u pravu je čovek.

Čvarkov: I u najskorijem vremenskom periodu mi ćemo to pronaći. ___________, koliko sutra… Koliko sutra, preksutra.

Boškić: Na šta ovo liči? Na šta ovo liči?

Čvarkov: Važi. Doviđenja, ___________. Da, da. Hvala.

Boškić: Na šta ovo liči?

Torbica: Pa ___________!

* Lucprda - glupača, ludača


Čvarkov uči Boškića kako se muva devojka


Čvarkov: Slušaj me, kao starijeg čoveka i tvog ___________, kolegu s posla, da ne kažem.

Boškić: Dobro?

Čvarkov: Samci ranije iziđu, tridesetog već budu u ___________, spremni na sve. Tu se hvata pravo žensko, vatreno! Obučeš se __________. Mogu da ti dam ja sako, šešir. Iziđeš, staneš za šank, kažeš: "Vinjak! Vinjak sa običnom vodom." Pa da vidiš!

Boškić: Pa dobro, al' ___________, što tridesetog? Kad za Novu godinu, gde...

Torbica: Kako si glup! Mili bože, i glup i naivan! Pa gdje si ti...

Boškić: Pa što ___________? Nova godina je...

Torbica: Pa kako što tridesetog?? Pa ove što imaju pratnju, gdje one idu tridesetog? One čekaju tri'es prvi da izađu sa svojom pratnjom. Al' ove što nemaju, one ___________ – to im je zadnja šansa da nađu nekoga...

Čvarkov: Poslednja šansa! Jedna drugoj govore: "Baš mi je drago što ću s tobom provesti ___________ ___________, juhuhu, juhuhu!" Lažu! Dobro kaže Dragan, mrze se u stvari! Ona jedva čeka da neko naiđe! Samo da ode s njim na Novu godinu, da ne ___________ više ovu kobilu. Tu ulaziš ti: "Ljubim ruke, frojlajn*. Da li biste želeli sa mnom na proslavu Nove godine? Ja imam sto, astal, rezervisan u Vankeru. Popićemo možda jedan vinjak i običnu vodu."

Torbica: I za mene i za tebe.

Boškić: Pa da, ali, mislim izgleda...


* Frojlajn - gospođica, od nemačkog Fräulein.

Visit my new website

No comments:

Post a Comment